utorak, 25. svibnja 2010.

Musaka od krompira


Ova musaka je jedno od rijetkih jela oko kojeg se svi muškarci u mojoj kući slažu. Obično je patnja, jer ako jedan jede neku namirnicu, onaj drugi je ne jede..Doduše moje  treće dijete, osim kada je riječ o leći i ribi ne pravi probleme. :)))
Recept za ovu musaku je bakin, sa manjim razlikama ovako je pravi i moja mama, a sa još malo razlika, pravim je i ja. :)))
Mama kada prži meso ne stavlja luk, ja ga stavljam, i još odozgo pridodam malo ribanog parmezana. :)

Danas pola pripremnih radnji oko musake sam završila prije posla, a planirala sam je slagati i peći je kad se vratim s posla.. Eh, međutim poslije posla smo otišli na mjesto gdje gradimo kuću, a kako je to na lokaciji "u gradu si, a nisi" :) mene redovno ubije zrak, pa kad sam se vratila kući, jeeeedva sam držala oči otvorene dok nije bila gotova. Iskreno? Malo sam hrknula dok se pekla, a rezultat toga vidi se na gornjoj korici musake, sram me bilo!...:D
Ebi ga, ubi me zrak, ubi me psihička priprema za obilježavanje godišnjice tuzlanske Kapije, ubi me Tadejin post jutros... Legla sam odmah poslije pečenja musake i oduzela sam se....hajde, ako ništa drugo bar sam prespavala sve vijesti oko tog događaja, jedino me uhvatila sirena koja je počela pištati tačno u vrijeme kada je granata pala na Kapiju.. Kaže mi puž: Čvarka, sad će sirena, nemoj da se uplašiš, pa se okrene djeci i kaže im: ovako je bilo u ratu.. Sirena poče pištati, djeca trkom na balkon da vide nešto, ko da se ima šta vidjeti, a mene uhvati na blogu, dok pišem recept za musaku i u tom smjeru mi i ode post...

Potrebno (ovo su količine koje su za nas četvero i više nego dostatne)
  • oko 500 gr krompira, bijelog
  • 300 gr junećeg mljevenog mesa
  • 1 srednja glavica crnog luka
  •  par kašika maslinovog ulja
  • so, biber, vegeta, začinska crvena paprika
  • 3 jaja
  • oko 900 ml mlijeka
  • šaka ribanog parmezana
Postupak
 Luk nasjeckati na sitne kockice, pa propržiti ga na malo maslinovog ulja. Kada postane staklast, dodati meso, so, biber i vegetu i pržiti nekoliko minuta, tek toliko da meso promijeni boju. Sada dodati crvenu papriku i još malo propržiti, da paprika zamiriše. Ostaviti na stranu, pa oguliti i narezati krompir na što tanje kolutove. Ja imam jednog sjecka kupljenog u Bugarsku prije nekih 15 godina, i nekako musaka mi je najukusnija kada krompir režem na ovoj spravici. 


Krompir bude jako tanak, kao čips i kada se složi sa mesom, musaka nalikuje kao torta. :)

 
Narezani krompir oprati da izađe višak skroba, pa slagati musaku. U nauljenu tepsiju na dno poredati kolutove krompira, pa preko njih staviti malo mesa, pa ponavljati postupak, sve dok ne utrošite krompir i meso, s tim da zadnji, gornji sloj treba biti od krompira. 


U dublji sud razbijte jaja žicom za mućenje, dodati malo soli, bibera i crvene paprike, i kašiku-dvije ulja i mlijeko. Ja koristim ono mlijeko u tetrapaku, a ako koristite svježe mlijeko obavezno ga morate prethodno skuhati, jer će inače početi  kipjeti u rerni :)))
Ovom mješavinom zalijte musaku, pa kuhačom nježno pritiskati preko krompira, da se tekućina rasporedi što ravnomjernije. Musaka mora da ogrezne u tekućini. Ako vam tekućina nije dostatna, dodajte još mlijeka. 


Sada, po želji dodajte parmezan i staviti u rernu da se peče. 


Peći na nižoj temperaturi, duže vrijeme, sve dok voda koja će se izdvojiti iz mlijeka, ne ispari. Vrijeme pečenja zavisi od jačine rerne i od toga šta ćete vi raditi dok se ona peče.  :)))))



Fina je i kada je topla i kada je hladna. Ja inače imam traume od kuhanih jela, još iz vrtićkih dana, pa ja nerado jedem neka jela... Večeras sam pojela komad musake i to poslije ko zna koliko godina.. njima redovno pravim musaku i još par nekih jela, ali ih ja ne jedem...o tome nekom drugom prilikom :)

Broj komentara: 5:

  1. Predobra musaka, vooollliiimmm.... :). Obično stavim na tanjur popriličan komad musake i uz zelenu salatu to mi je jedan od najdražih obroka. Tvoja musaka super izgleda !!

    OdgovoriIzbriši
  2. Nisam je radila sto godina i sad mi se naglo jako jede. :)
    Inače je radim poprilično slično, a i luk je obavezan kod mene. :)

    OdgovoriIzbriši
  3. odlična ideja upotrebe ribeža a i ja ga imam ali samo ribam kupus na njemu a ovako će krumpir baš biti fin,super.

    OdgovoriIzbriši
  4. Andrea :) moja mama ima neko svoje objašnjenje da joj luk ne ide uz mlijeko koje se dodaje u musaku :)))) meni to nema veze i i ja kao i ti pravim je sa lukom i ništa joj ne fali. Niti nama takođe :)

    Dilajla, od kad ribam krompir na ovoj spravici, kod nas musaka nestane u trenu. prije su djeca znala zanovijetati da su im kolutove krompira predebele, a ja nikako ne mogu da rukom tako tanko narežem, kao što to radi ribež :)))

    Gaga i Branka, hvala vam :)

    OdgovoriIzbriši

Share it