ponedjeljak, 11. listopada 2010.

Pivarki


Jako jednostavni starinski kolačići, prigodni za posne kršćanske slave. :) Sjećam se mama ih je pravila baki, dok je baka još bila među nama...
Ukoliko se bojite viška kalorija, nemojte ni čitati dalje. Ukoliko vas ta sitnica od trilion kalorija ne brine, ovo je možda recept za vas. Prhki, mirisni i toliko slatki, da vam zubi otpadaju od toliko šećera. :)

Potrebno
  • 1 čaša za vodu, svijetlog piva
  • 1 čaša za vodu, ulja
  • 3 ravne kašičice praška za pecivo
  • prstohvat soli
  • brašno po potrebi (ja sam stavila oko 500 gr. pšeničnog glatkog brašna)
Šerbet
  • 400 gr šećera
  • 200 ml vode
  • par kapi limuna
Postupak
Ulje i pivo stavite u dublju posudu, a prašak za pecivo pomiješajte sa brašnom, pa dodajte ga mješavini od piva i ulja i dodajte prstohvat soli. Špatulom fino promiješajte sve dok se tijesto ne počne odvajati od zidova posude. Formirajte kuglu, pa od te kugle otkidajte manje komadiće i valjajte kuglice. 


Svaku kuglicu malo rukama spljoštiti, da izgleda kao ćuftica. Kolačiće poredajte u nenamašteni pleh i svaki kolačić odozgo nožem zarežite, da izgleda kao mrežica. 



Kolačiće peći na 200 C, dok im krajevi malo ne porumene. Kada su pečeni, ostavite ih da se ohlade (u plehu), pa hladne ih zalijte toplim šerbetom kojeg ste napravili od šećera, vode i par kapi limuna.




NAPOMENA!
Najbolje ih je praviti naveče, kako bi mogli da prenoće u šerbetu koji će se sav upiti u kolačiće.




I to je to. :)

Broj komentara: 5:

  1. Volim uvijek pročitati i vidjeti narodno blago, a upravo tako mogu opisati ovaj jednostavni kolačić, a tako velik. Divim se svima, a i tebi da čuvaš starinu za buduće naraštaje. Ne bojim se kalorija, ali nisam pretjerani ljubitelj slatkog, no napravit ću sinu, ovo je nešto ko stvoreno za njega. Ako mu se ne raspada od masnoće i slatkoće, nije mu kolač.

    OdgovoriIzbriši
  2. Tu i tamo postanem slaba na ove superslatke zalivene kolače. Sa pivom i uljem sam probala samo Majine prhke kiflice, a nešto ovako nisam nikada. Radoznala sam, priznajem, ali me plaši "trilon" kalorija.

    OdgovoriIzbriši
  3. Mama ima jedan kolač gde ide pivo i koji je zaliven ali se seče na kocke i ja ga naprosto obožavam. Mogu da prizovem taj fantastičan ukus u ustima koji niko ko nije upoznat sa činjenicom da je pivo u receptu ne može otkriti kao tajni sastojak. Fenomenalno! Naravno da su ovi kolači starinski pošto je bilo potrebno sačuvati duže vreme kolače ovako u prelivu. Draž im je u tome da što duže stoje to su lepši i mekši. Za one koji nisu pivo probali u receptu slatkiša ja ovo toplo preporučujem!

    OdgovoriIzbriši
  4. ovakvu vrstu kolača nisam nikad radila, sviđa mi se kako izgledaju a prema svemu čini mi se da bi mi bili i veoma ukusni

    OdgovoriIzbriši
  5. ovi kolačići su definitivno kalorijska bomba, ali tako lijepo i dobro izgledaju da mislim da bih to zaboravila i morala ih probati, barem jedan :)
    zanimljivi mi je recept, nisam do sada probala kolače sa pivom i sa ovako puno šećera, znali su naši stari što su prave dobre kombinacije.
    Super si ih napravila, baš lijepo i primamnjivo izgledaju !

    OdgovoriIzbriši

Share it